A hazai fogyasztás szerkezete még mindig nem tudja követni a borászatok intenzív fejlődését, noha nő a minőségi borfogyasztás Magyarországon – mondta Tornai Tamás, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) elnöke. Tornai szerint az uniós pénzek jó felhasználásának köszönhetően a hazai borászatok nagymértékben fejlődtek a közelmúltban.

Ennek köszönhetően egyre több szereplő kínál bort a felső kategóriában, ezekkel a termékekkel pedig egyelőre elsősorban a belső piacon jelennek meg – mondta a Világgazdaságnak. A minőségi borok hazai piacán így jelentős túlkínálat mutatkozik, hiszen sem a fogyasztói tudatosság, sem a vásárlóerő növekedése nem képes olyan ütemben változni, ahogy a borászatok fejlődnek.

A túlkínálat ellenére a szőlőtermelők nyugodtak lehetnek, mert számukra valószínűleg az idei év nyereséggel zárul. Azt, hogy a termésátlag nagyjából tizedével több a szokásosnál, a HNT országos felmérése is megerősíti.

Az új bormarketing Tornai szerint tovább segíthet majd a hazai feldolgozóknak. A tervek szerint januártól 50 százalékos támogatásintenzitással uniós forrásból bormarketing-kampány indulhat, amelynek megrendelője a HNT lesz – írja a lap. A hírek szerint minden eddiginél nagyobb büdzsével, mintegy egymilliárdos kerettel rendelkező közösségi marketingakcióról lesz szó.